Facebook a decis să renunțe definitiv la Flash, dar doar pentru filme

de: Alexandru Puiu
22 12. 2015

Au trecut deja câțiva ani de când un număr semnificativ de organizații și companii au început lupta împotriva Flash. Până și Facebook a renunțat să folosească acel standard.

După ce foarte multe website-uri importante au început să renunțe la Flash pentru oferirea de conținut online dinamic, a devenit evident pentru oricine că acesta este trendul din industrie. Nu mai era un moft, ca atunci când Steve Jobs a redactat o scrisoare deschisă pentru a condamna implementarea Flash pe mobile, ci o necesitate pentru cei care pun preț pe performanță și siguranța datelor. Până și Adobe a încetat să se mai mândrească cu Flash, iar aplicația pentru creat animații online acum poartă numele de Animate CC în loc de Flash Proffesional CC.

Având în vedere această introducere, faptul că Facebook a confirmat că renunță la Flash pentru conținutul video de pe site, nu mai e o surpriză. În schimbul respectivei platforme se va folosi HTML5, un standard mult mai îndrăgit de industrie. Cu alte cuvinte, orice clip vedeți pe Facebook, indiferent dacă a fost postat doar pe rețeaua socială sau este preluat din altă parte, va fi redat printr-un player web creat în HTML5. Schimbarea a fost introdusă pentru a permite ,,continuarea inovării rapide și la scară largă, luând în calcul dimensiunea mare a Facebook și nevoile sale complexe.”

Înainte de această renunțare completă la Flash, player-ul HTML5 a fost folosit de Facebook, dar doar în tandem cu anumite browsere și sisteme de operare. Odată cu trecerea timpului, procesul de propagare s-a extins la un număr și mai mare de browsere. În principiu, dacă folosiți un PC modern, sunt șanse foarte mari să beneficiați deja de avantajele HTML5 în browserul vostru favorit. Inițial, s-au mai descoperit mici probleme de încărcare și bug-uri în playerul HTML5, dar odată cu acest anunț, toate au fost remediate.

Din păcate, cei care sperau că nu vor mai întâlni nici un fel de conținut Flash pe Facebook vor fi dezamăgiți. În ceea ce privește jocurile de pe rețeaua socială, acelea vor fi în continuare în format Flash, chiar dacă gigantul condus de Mark Zuckerberg a promis că lucrează îndeaproape cu Adobe pentru a facilita o experiență lipsă de riscuri și probleme.